System ITManager – jakie korzyści zapewnia?

System ITManager – jakie korzyści zapewnia?

System ticketowy (nowoczesny system obsługi zgłoszeń), zarządzanie legalnością oprogramowania, skaner sieci, czy lan monitoring to tylko niektóre z fraz padających w kontekście sprawnego zarządzania firmą. Przedsiębiorcy nieustannie szukają rozwiązań, które poprawiają działanie firm. Ostatnio coraz więcej osób stawia na system ITManager. Jest to nowoczesne, efektywne zarządzanie sprzętowymi zasobami, przechowywanie informacji dodatkowych i bieżąca analiza wykorzystania środowiska informatycznego. Czytaj dalej, by dowiedzieć się więcej!

  1. ITManager, czyli program do ewidencji sprzętu
  2. Helpdesk – system obsługi zgłoszeń
  3. Sprawne zarządzanie infrastrukturą informatyczną

Odczyt konfiguracji sprzętowej jest podstawowym zadaniem agenta ITM dla każdego z zarejestrowanych stanowisk komputerowych.

ITManager, czyli program do ewidencji sprzętu

Rozwój systemów ITSM pozwolił na połączenie procesu inwentaryzacji z automatycznym odczytywaniem informacji z posiadanego sprzętu komputerowego, np. na temat stanu drukarek oraz innych urządzeń sieciowych. Obecnie optymalne wykorzystanie posiadanej infrastruktury jest niezwykle istotne.
System ITManager jest sposobem na sprawne zarządzanie zasobami sprzętowymi, przechowanie informacji dodatkowych i bieżącą analizę wykorzystania informatycznego środowiska. Każdy z obiektów ma dedykowaną kartę właściwości zawierającą informację nt. przypisanego użytkownika, lokalizacji i dowolnych atrybutów opisowych. Oprogramowanie umożliwi tworzenie własnych typów zasobów (np. drukarka, monitor, telefon) i import danych inwentaryzacyjnych z zewnętrznych źródeł danych. Każda operacja wydania oraz zwrotu zasobu jest rejestrowana w systemie wraz z wygenerowaniem protokołów przekazania. Oprogramowanie umożliwi też administratorom rozwiązywanie problemów codziennych i „niecodziennych”, m.in. zdalną instalację czy naprawy bez konieczności rozszerzania uprawnień użytkownikom. Coraz więcej firm zauważa korzyści i inwestuje w program do ewidencji sprzętu, który jest bardzo opłacalny. ITManager to niski koszt inwestycji w stosunku do jakości i zakresu funkcjonalności systemu

Helpdesk – system obsługi zgłoszeń

Możliwość zdalnego wsparcia użytkowników to kluczowa funkcjonalność wdrożonego systemu. Wiedza na temat aktualnych usterek, przerw w działaniu usług czy awarii urządzeń, pozwala w sposób efektywny zarządzać procesem naprawy. Odpowiednie narzędzie, moduł Helpdesk IT, zbiera wszystkie zgłoszenia w jedno miejsce. Taka obsługa zgłoszeń pozwala sprawniej organizować proces naprawy oraz optymalizować rozwiązywanie problemów zewnętrznych i wewnętrznych. Wdrożenie systemu obsługi zgłoszeń umożliwi bieżącą analizę i podejmowanie działań naprawczych w tych obszarach firmy, które są newralgiczne.

Sprawne zarządzenie infrastrukturą informatyczną

Wsparcie realizacji celów biznesowych w planowaniu oraz zarządzaniu zasobami informatycznymi to istotna rzecz. Service Desk zajmuje się głównie rozwiązywaniem technicznych problemów (np. awaria komputera) i informatycznych (zabezpieczenia, podłączanie do sieci, funkcjonowanie infrastruktury IT), czasem także wsparciem administracyjnym. Ciągłość działania biznesowych jednostek i technicznych jest absolutną podstawą sprawnej działalność wszystkich organizacji. Czasami drobne usterki sprzętu komputerowego albo systemów operacyjnych potrafią przerywać pracę nawet najsprawniejszej maszynerii. Wiedza na temat przerw w działaniu usług, aktualnych usterek, czy awarii urządzeń pozwala efektywnie zarządzić procesem naprawy.

Dodaj do zakładek Link.

Możliwość komentowania została wyłączona.