Chcesz prowadzić biznes w Niemczech? Sprawdź, jak zrobić dobrą stronę internetową

Planujesz biznesową ekspansję na zachodni, niemiecki rynek, a w wyszukiwarkach wpisujesz „Zakładanie strony internetowych Niemcy”, albo „tworzenie stron internetowych Niemcy”? Dobrze trafiłeś. Oto kilka wskazówek dotyczących tego, na co powinieneś zwrócić uwagę rozpoczynając ten proces.

Chcesz prowadzić biznes w Niemczech? Sprawdź, jak zrobić dobrą stronę internetową

Tworzenie stron internetowych. Niemcy chcą swoich nazw

Po pierwsze pamiętaj o końcówce domeny. Chcąc działać na rynku niemieckim powinieneś posiadać domenę z końcówką .de. To wzbudzi zaufanie potencjalnych klientów i uwiarygodni Twój biznes. Warto wybrać także dobrą nazwę domeny, a w szczególności skupić się na tym by nazwa ta była prosta i zrozumiała dla odbiorcy. Stąd też jeśli zajmujesz się np. sprzedażą akcesoriów łazienkowych nie szukaj domeny typu „lazienka.de”, ale spróbuj znaleźć odpowiednik nazw w języku niemiecki np. bad.de. Projektowanie stron internetowych na rynek niemicki powinno ten aspekt uwzględnić. 

Zakładanie stron internetowych. Niemcy przykładają wagę do przestrzegania prawa 

Po drugie pamiętaj o tym, że prawo niemieckie różni się od tego w Polsce, a jeśli chcesz działać na zachodnim rynku musisz się do tego prawa dostosować. I tak bardzo ważne jest by mieć na stronie np. Impressum, a także by regulaminy uwzględniały zarówno unijne jak i niemieckie przepisy. To nie tylko uchroni cię przed wysokimi karami, ale sprawi także, że zyskasz w oczach potencjalnego klienta. A jak wiadomo Niemcy cenią praworządność.

Projektowanie stron internetowych powinno uwzględniać charakter odbiorcy

Przy projektowaniu każdej strony internetowej, niezależnie od tego w jakim kraju mieszkają odbiorcy, należy uwzględnić tzw. grupę docelową, czyli wskazać, do kogo kierowane są produkty czy usługi. To znaczy czy np. mają z nich korzystać osoby młode, mężczyźni, kobiety etc. Są jednak pewnie swoiste cechy konkretnego narodu, które powinny być wzięte pod uwagę. Niemcy nie lubią chaosu, zamieszania i niechlujności. I tak biorąc pod uwagę te aspekty, warto postawić na klarowność, prostotę przekazu. Układ strony powinien z kolei być raczej klasyczny, bardziej konserwatywny.  Warto też by grafiki nawiązywały do przekroju społecznego Niemiec, a co za tym idzie by prezentowały multietniczne wątki. A jeśli usługę (produkt) dedykujemy mieszkańcom konkretnego regionu (landu) to warto zapoznać się z ich specyfiką. Na co innego bowiem zwróci uwagę mieszkaniec Bawarii a na co innego Brandenburgi czy Nadrenii.

Wysoko w Google

SEO i Pozycjonowanie – dwa hasła, których praktyczne działanie ma wynieść firmę na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Wypozycjonowanie firmy w Niemczech nie należy do łatwych, wymaga czasu, cierpliwości i oczywiście pieniędzy. Dla Polaka jednak plusem jest to, że… jest Polakiem i że bez większego kłopotu może przebierać w ofertach z polskich agencji reklamowych, które równie skutecznie (a może i nawet bardziej), ale przede wszystkim taniej, pomogą zaistnieć wysoko w wynikach wyszukiwania.

Tworzenie stron internetowych na rynek niemiecki technicznie jest bardzo podobne. Jednak by taka strona dobrze działała ważne jest uwzględnienie powyższych aspektów merytorycznych, prawnych, kulturowych i estetycznych.

Dodaj do zakładek Link.

Możliwość komentowania została wyłączona.