Planujesz biznesową ekspansję na zachodni, niemiecki rynek, a w wyszukiwarkach wpisujesz „Zakładanie strony internetowych Niemcy”, albo „tworzenie stron internetowych Niemcy”? Dobrze trafiłeś. Oto kilka wskazówek dotyczących tego, na co powinieneś zwrócić uwagę rozpoczynając ten proces.
Tworzenie stron internetowych. Niemcy chcą swoich nazw
Po pierwsze pamiętaj o końcówce domeny. Chcąc działać na rynku niemieckim powinieneś posiadać domenę z końcówką .de. To wzbudzi zaufanie potencjalnych klientów i uwiarygodni Twój biznes. Warto wybrać także dobrą nazwę domeny, a w szczególności skupić się na tym by nazwa ta była prosta i zrozumiała dla odbiorcy. Stąd też jeśli zajmujesz się np. sprzedażą akcesoriów łazienkowych nie szukaj domeny typu „lazienka.de”, ale spróbuj znaleźć odpowiednik nazw w języku niemiecki np. bad.de. Projektowanie stron internetowych na rynek niemicki powinno ten aspekt uwzględnić.
Zakładanie stron internetowych. Niemcy przykładają wagę do przestrzegania prawa
Po drugie pamiętaj o tym, że prawo niemieckie różni się od tego w Polsce, a jeśli chcesz działać na zachodnim rynku musisz się do tego prawa dostosować. I tak bardzo ważne jest by mieć na stronie np. Impressum, a także by regulaminy uwzględniały zarówno unijne jak i niemieckie przepisy. To nie tylko uchroni cię przed wysokimi karami, ale sprawi także, że zyskasz w oczach potencjalnego klienta. A jak wiadomo Niemcy cenią praworządność.
Projektowanie stron internetowych powinno uwzględniać charakter odbiorcy
Przy projektowaniu każdej strony internetowej, niezależnie od tego w jakim kraju mieszkają odbiorcy, należy uwzględnić tzw. grupę docelową, czyli wskazać, do kogo kierowane są produkty czy usługi. To znaczy czy np. mają z nich korzystać osoby młode, mężczyźni, kobiety etc. Są jednak pewnie swoiste cechy konkretnego narodu, które powinny być wzięte pod uwagę. Niemcy nie lubią chaosu, zamieszania i niechlujności. I tak biorąc pod uwagę te aspekty, warto postawić na klarowność, prostotę przekazu. Układ strony powinien z kolei być raczej klasyczny, bardziej konserwatywny. Warto też by grafiki nawiązywały do przekroju społecznego Niemiec, a co za tym idzie by prezentowały multietniczne wątki. A jeśli usługę (produkt) dedykujemy mieszkańcom konkretnego regionu (landu) to warto zapoznać się z ich specyfiką. Na co innego bowiem zwróci uwagę mieszkaniec Bawarii a na co innego Brandenburgi czy Nadrenii.
Wysoko w Google
SEO i Pozycjonowanie – dwa hasła, których praktyczne działanie ma wynieść firmę na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Wypozycjonowanie firmy w Niemczech nie należy do łatwych, wymaga czasu, cierpliwości i oczywiście pieniędzy. Dla Polaka jednak plusem jest to, że… jest Polakiem i że bez większego kłopotu może przebierać w ofertach z polskich agencji reklamowych, które równie skutecznie (a może i nawet bardziej), ale przede wszystkim taniej, pomogą zaistnieć wysoko w wynikach wyszukiwania.
Tworzenie stron internetowych na rynek niemiecki technicznie jest bardzo podobne. Jednak by taka strona dobrze działała ważne jest uwzględnienie powyższych aspektów merytorycznych, prawnych, kulturowych i estetycznych.